Asiakas
Kellahden Kartano
“Tagomon tekemisestä huokuu vahva ammattitaito – voin aina luottaa siihen, että saan parhaat ehdotukset ja ratkaisut”
Useampaa brändiä pyörittävä Jukka Lankinen haluaa rakentaa Tagomon kanssa pitkäaikaista kumppanuutta. Yhteistyö on tuottanut tähän mennessä loistavia tuloksia.
Neljät kotisivut, Google-mainontaa ja chatbot. Kokenut porilaisyrittäjä Jukka Lankinen on luottanut Tagomon käsiin paljon. Lankisen ohjaksissa on juhlatila ja lounasravintola Mekani, ravintola-alan ammattilaisia välittävä HelloFello, catering ja pitopalvelu Huikoo sekä upea, historiallinen tilausravintola ja juhlatila Kellahden kartano.
Tagomon markkinointijohtaja Emma Lehtisaari oli Lankiselle tuttu jo ennestään, joten päätös yhteistyön aloittamisesta pari vuotta sitten oli helppo.
“Yhteistyö Emman kanssa on ollut läheistä ja responsiivista. Hänestä on alusta saakka välittynyt se, kuinka paljon hän itse luottaa Tagomoon ja sen tekijöihin, joten minunkin on ollut helppo luottaa”, Lankinen sanoo.
Hän kuvailee Tagomoa yritykseksi, joka ymmärtää asiakkaitaan aidosti.
“Tagomolaisten kanssa tulee aina se olo, että minua kuunnellaan. Kaikesta tekemisestä huokuu vahva ammattitaito ja voin aina luottaa siihen, että saan parhaat ehdotukset ja ratkaisut. Minun tehtäväkseni jää päättää, mihin suuntaan haluan yritystoimintaani viedä.”
Lankinen kiittelee Tagomoa myös realiteettien ymmärtämisestä.
“Ostaisin mielelläni vaikka kaikki mahdolliset palvelut, jos minulla olisi rajaton budjetti käytettävissäni. Tagomo ei yritä myydä väkisin kaikkea, vaan tarjoaa ratkaisuja, jotka sopivat yrityksen vallitsevaan tilanteeseen. Arvostan sitä, tässä rakennetaan pitkäaikaista kumppanuutta.”
Tagomon ja Lankisen viimeisin valmiiksi paketoitu yhteistyöprojekti oli uusien kotisivujen rakentaminen tilausravintola ja juhlatila Kellahden kartanolle. Kartanolla ei ollut kotisivuja ennestään, joten projekti polkaistiin käyntiin nollasta.
“Projekti oli sujuva alusta loppuun. Tekstit, visuaalinen ilme ja toiminnallisuudet täyttävät toiveemme. Tykkäsin myös siitä, että meillä oli tapaamisia projektin aikana – ne helpottivat päätöksentekoa. Tagomo antoi tässäkin projektissa eri vaiheisiin hyviä vaihtoehtoja, mutta haastavinta on tehdä itse oikeat valinnat”, Lankinen juttelee.
Kotisivu-urakoinnin lisäksi Tagomo on tehnyt Lankisen yrityksille myös mainontaa. Kellahden kartanolle toteutettiin Tagomon tähtituote Pilotti. Kolmen kuukauden pilottijakso kirkasti Kellahden kartanolle, mitkä mainosmuodot tuottavat juuri heille parhaat tulokset.
“Pilotti toi meille todella paljon lisää näkyvyyttä, tulokset olivat hyviä. Olen matkan varrella oppinut sen, että kaikkia markkinoinnin tuloksia ei pysty mittaamaan rahassa heti – markkinointi on pitkäjänteistä ja järjestelmällistä työtä”, Lankinen sanoo.
Pilottijakson aikana Kellahden kartanon sivuilla vieraili 8000 kävijää, joista peräti 6000 tuli Tagomon tekemän mainonnan kautta. Yhteydenottoja kertyi 65 kappaletta. Menestyksekkäät mainoskampanjat taituroi Tagomon mainonnan suunnittelija Laura Litmanen.
“Jos yritys haluaa olla nykyaikainen, myös markkinoinnin pitää olla kiinni tässä päivässä. Tagomo pitää meidät ajan tasalla”, Lankinen jatkaa.
Yhdestä asiasta Jukka Lankinen on erityisen iloinen. Toimivat nettisivut ja ammattilaisten toteuttama markkinointi ovat helpottaneet arkea. Yhteistyö on vähentänyt työkuormaa, kun kaikesta ei tarvitse enää huolehtia itse.
“Pystymme jakamaan paljon hyödyllistä infoa sekä nettisivuillamme että somessa, mikä on vähentänyt meille tulevien kyselyiden määrää. Tämä on hyvä myös asiakkaan näkökulmasta, kun tarvittava tieto löytyy helposti netistä.”
Hän on ollut yhteistyöhön niin tyytyväinen, että suositteli Tagomoa jopa Porin kaupungille.
“Tagomo ymmärtää, että yritykset ovat erilaisia, ja palvelee tarpeiden mukaan. Myös tavoitettavuus on hyvä – yhteyden saa aina, kun tarvitsee, ja tarvittaessa asioihin reagoidaan nopeasti”, Lankinen kuvailee.
Lankinen haluaa rohkaista kaikkia yrittäjiä kehittämään markkinointiaan.