Jaajo Oy

Referenssi

Jaajo Oy

Asiakas

Jaajo Oy

Lukuaika

~3min

"Tagomon tiimistä on huomannut alusta saakka, että halutaan tehdä priimaa"

Tagomo rakensi Jaajo Linnonmaalle kotisivut, jotka esittelevät hänen henkilöbrändiään sekä visuaalisesti että sisällöllisesti. Sivusto valittiin vuoden 2022 parhaaksi verkkosivustoksi.

Jaajo Linnonmaa on yksi Suomen tunnetuimmista henkilöbrändeistä, mutta hänen entiset kotisivunsa esittelivät vain pintaraapaisun miehen osaamisesta ja projekteista. Tagomon ja Linnonmaan yhteistyö alkoi avainasiakaspäällikkö Emma Lehtisaaren yhteydenotosta.

“Emma otti minuun Linkkarissa yhteyttä ja kertoi rehellisen mielipiteensä silloisista kotisivuistani, jotka eivät hänen mielestään edustaneet henkilöbrändiäni kovin hyvin. Olin täysin samaa mieltä. Tykkäsin siitä, että Emma otti asian suoraan puheeksi”, Linnonmaa muistelee.

Lehtisaarella oli myös ratkaisu valmiina: Tagomon tiimi rakentaisi Linnonmaalle ammattimaiset, toiveiden mukaan räätälöidyt kotisivut.

“Vakuutuin Emman tekemästä pohjatyöstä ja Tagomon toimintamallista. Kiireinen yrittäjä ei ehdi tehdä kaikkea itse, joten päätös yhteistyöhön lähtemisestä oli helppo”, Linnonmaa sanoo.

Projekti aloitettiin suunnittelupalaverilla, jossa Linnonmaa tapasi kotisivuprojektinsa muun tiimin: sivun visuaalisesta ilmeestä ja toiminnallisuuksista vastaavan kehittäjä Joonas Salmisen ja tekstisisältöjen taitajan, sisällöntuottaja Juulia Nevalan.

“Tykkäsin alusta saakka Tagomon tavasta toimia. Olitte ottaneet selvää asiakkaastanne ja teillä oli selkeä visio uudesta sivustani. Kuuntelitte kuitenkin koko ajan myös minun ja tiimini toiveita”, Linnonmaa kiittelee.

Tagomo esitteli työn tuloksia tasaisesti projektin edetessä ja oli Linnonmaan tiimiin säännöllisesti yhteydessä. Linnonmaa kehuu yhteydenpidon sujuneen loistavasti.

“Sivun tekstisisällöt toteutettiin toimittaja-vinkkelillä, mikä oli tosi kiva tapa kiireiselle yrittäjälle. Juulia jututti minua puhelimitse ja kirjoitti kotisivutekstit haastatteluni pohjalta. Saimme helposti valmista settiä.”

Ensimmäinen vedos herätti vau-fiiliksen

Kun Linnonmaan tiimi näki uuden sivuston ensimmäisen vedoksen, he olivat enemmän kuin tyytyväisiä näkemäänsä.

“Olimme kaikki ihan fiiliksissä. Sivun ensimmäinen näkymä oli niin hieno, että mietin, pitääkö minun ryhtyä rokkitähdeksi. Seuraava ajatukseni oli, että sitähän minä periaatteessa haluan olla: tähti henkilöbrändimaailmassa”, Linnonmaa kuvailee.

Hän kehuu sivun visuaalista ilmettä lukuisin sanakääntein.

“Joonas on ihan taikuri siinä, mitä on sivulle tehnyt. Hän on toteuttanut rohkeasti omaa visiotaan, mutta asiakasta kuunnellen”, Linnonmaa toteaa.

Linnonmaa sanoo yllättyneensä, kuinka sujuvasti kotisivuprojekti eteni ensimmäisestä yhteydenotosta aina viimeisiin viilauksiin.

“Tiimiäni hieman hirvitti lähteä projektiin, koska meillä on aina kiire ja kymmenen rautaa tulessa. Kaikki sujui paremmin kuin hyvin ja saimme valmista settiä makusteltavaksi.”

Linnonmaa on erityisen tyytyväinen siihen, että kaikki heille tärkeät asiat on huomioitu uudella kotisivulla.

“Aina kun ehdotimme muutoksia tai pyysimme lisäyksiä, kaikki hoitui nopeasti. Tagomon tiimistä on huomannut alusta saakka, että halutaan tehdä priimaa. Diggaan lopputuloksesta todella paljon ja siitä, että sivua on helppo muokata myös jatkossa.”

Uudet kotisivut ovat brändin käyntikortti

Uusien kotisivujen on tarkoitus palvella kaikkia, jotka hakevat tietoja Linnonmaasta, oli kyseessä sitten yhteistyökumppani, toimittaja tai vaikka someseuraaja.

“Jokaisen firman ja yrittäjän pitäisi päivittää kotisivunsa, sillä ne ovat tämän päivän käyntikortti. Jos sivusto näyttää vanhanaikaiselta, niin asiakkaan olettamus on, ettei yritys tai sen palvelukaan ole sen parempi”, Linnonmaa sanoo.

Hän toteaa uusien kotisivujensa olevan hänelle samalla kokonaan uusi alusta.

“Kaikki eivät ole somessa, joten on todella tärkeää, että nyt voin viestittää tekemisistäni myös kotisivuilleni.”

Linnonmaa myöntää yllättyneensä, kuinka nopeasti ja hänen tiimilleen pienellä vaivalla Tagomo kasasi uudet henkilöbrändisivut.

“Päällimmäinen fiilis on, että sain hemmetin hienot sivut. Tagomon kanssa oli helppoa ja hauskaa tehdä yhteistyötä, ammattitaitoista meininkiä alusta loppuun.”

Jaajo.fi valittiin Suomen parhaaksi verkkosivustoksi

Jaajo Linnonmaan henkilöbrändiä esittelevä sivusto sai vuoden 2023 helmikuussa hienon tunnustuksen, kun se valittiin Suomen parhaaksi verkkosivustoksi Finnish Web Awards 2022 -kilpailussa. Jaajo.fi oli sekä yleisöäänestyksen että tuomariston ykkössuosikki!

Tuomariston puheenjohtaja Pekka Nuikki kehuu voittajasivustoa muun muassa seuraavasti:

”Jaajo.fi on loistoesimerkki onnistuneesta henkilöbrändin sivusta. Se on maanläheinen ja ilahduttaa vierailijaa, mutta samaan aikaan keskittyy johdonmukaisesti liiketoimintaan ja tarjoaa kontaktikanavan. Kaikki sivuston toiminnalliset ja viestinnälliset elementit ovat hyvässä tasapainossa.”

Tuomaristo hyödynsi päätöksenteossaan myös sertifiointialgoritmia. Algoritmi arvioi perusteellisesti sivuston teknistä laatua, luotettavuutta ja turvallisuutta. Jaajo.fi vetoaa ihmisten lisäksi hakukoneisiin ja on turvallinen käyttää.

“Lähdimme tekemään historian kaikkien aikojen hienointa ja toimivinta henkilöbrändisivustoa: se oli mun toive ja sellaisen Tagomo lupasi toteuttaa. Lopputuloshan on juuri sitä, sivusto on aivan mahtava. Tosi hienoa, että myös kilpailun arvovaltainen tuomaristo antoi siitä tunnustuksen”, Jaajo Linnonmaa kiittelee.

Kotisivut

www.jaajo.fi

Jaa referenssi


Yksi tärkeistä tavoitteistamme on tehdä markkinoinnista ja mainonnasta ymmärrettävää

Me avaamme sinulle digimaailman salat ja tavat markkinoida tuloksekkaasti.

Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää!

Kotisivut yritykselle

Sinun
yritystoimintasi
tueksi

Lue lisää ›

Google-mainonta

Mitä kaikkea
Google-mainonta
tarkoittaa?

Lue mainonnasta ›

Sosiaalisen median mainonta

Tuntuuko
somemainonta
vieraalta?

Me autamme ›

Chatbot

Huolehtii
asiakaspalvelusta
puolestasi

Tutustu tarkemmin ›

Pikayhteydenotto

Jätä yhteystietosi, soitamme sinulle ensi tilassa!

Soita Postia