Asiakas
Bricco
“Tagomo toi viinibaari Briccon kotisivut nykypäivään”
Viinibaariperheen uusi kotipesä henkii Italiaa ja on asiakasta ajatellen rakennettu.
Viinibaari Bricco on ravintoloitsija Jaajo Linnonmaan pyörittämä ketju, jonka italialaisesta makumaailmasta pääsee nauttimaan Helsingissä, Turussa ja kesäkaudella Lahden maisemissa.
Vanha sivusto ei palvellut viinibaarin tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla, joten Briccon ylle puettiin uudet kotisivut loppuvuonna 2022.
“Uusi sivusto on huomattavasti edeltäjäänsä tyylikkäämpi, selkeämpi ja tuotu toiminnallisuuksiltaan tälle vuosikymmenelle”, Briccon ravintolatoimenjohtaja Atte Tapana kehuu.
Viinibaarin eri toimipisteet on eroteltu uusilla sivuilla omiksi ravintoloikseen.
“Pöytävarauksen tekeminen juuri siitä omasta ravintolasta on nykyisin todella helppoa, jokaisen Briccon yhteystiedot ovat selkeästi esillä. Uudet sivut ovat erityisesti kännykän käyttäjille paljon käyttäjäystävällisemmät kuin ennen, sillä esimerkiksi ravintolaan soittaminen onnistuu kahdella klikkauksella”, Linnonmaa sanoo.
Briccon uudet sivut on rakennettu asiakkaat ja käyttäjäystävällisyys edellä.
“Asiakas näkee kaikkien toimipisteidemme aukioloajat näppärästi heti etusivulta ja myös pöytävarauksen tekeminen sivuille upotetun Quandoon kautta on helppoa. Tykkään myös yhteydenottolomakkeesta – asiakkaan ei tarvitse käyttää sähköpostia välikappaleena”, Tapana pohtii.
“Uutta kotisivua on helppo päivittää”
Ravintolatoimenjohtaja Tapana kiittelee erityisesti uuden sivuston päivitettävyyttä.
“Esimerkiksi viinilistan ja aukioloaikojen muokkaaminen on helppoa! Pystyn tekemään päivitykset nopeasti ilman minkäänlaista koodausosaamista. Myös henkilökunta on kehunut uutta sivustoa selkeäksi ja toimivaksi.”
Linnonmaa puolestaan nostaa esiin kotisivujen Ajankohtaista-ominaisuuden.
“Toiminnallisuuden avulla saamme päivitettyä heti kaikki ajankohtaiset asiat verkkoon ja lisättyä kuvauksia vaikkapa viininmaisteluista.”
Yksi kotisivu-uudistuksen tärkeistä osa-alueista oli Briccon Italiaa henkivän bränditunnelman välittäminen kuvin ja tekstein.
“Sivusto on sekä visuaalisesti että toiminallisuuksiltaan täyskymppi ja näyttää meiltä. Myös tekstit kuvastavat onnistuneesti Briccon konseptia”, Tapana sanoo.
Linnonmaa on erityisen tyytyväinen uuden sivuston yhtenäisyyteen.
“Vaikka olemme ketjuravintola, kaikki viinibaarimme ovat erilaisia ja jokaisessa on omat hienoutensa. Uudella saitilla nämä eroavaisuudet tulevat tyylikkäästi esiin, mutta samaan aikaan kaikki kulkee käsi kädessä Briccon brändin kanssa.”
Onnistuneen lopputuloksen lisäksi Tapana kehuu myös itse kotisivuprojektia.