Oppaat

Digimarkkinoinnin ostajan opas

Lataa maksuton Digimarkkinoinnin ostajan opas käyttöösi

Onko digimainonta mielestäsi monimutkainen paketti, jota on vaikea hahmottaa? Ei hätää, et ole ainoa markkinointiviidakkoon eksynyt. Nyt olisi tarjolla apuvoimia!

Olemme laatineet avuksesi todella kattavan Digimarkkinoinnin ostajan oppaan, jonka tarkoitus on avata sinulle digimainonnan saloja ja toimia olkapäänäsi markkinointiin liittyvässä päätöksenteossa. Tämä opas avaa sinulle tärkeimmät käsitteet ja vie tutkimusmatkalle mainonnan eri muotoihin. Lisäksi opas kertoo sinulle tärkeimmät pointit mainnonnan mittaamisesta, hintapolitiikasta ja asioista, jotka markkinointikumppanin valinnassa kannattaa huomioida.

Digimarkkinoinnin ostajan opas

Kirjoittanut Tea Lundell
Kirjoitettu 11/2022
Laajuus 28 sivua

 

Digimarkkinoinnin tärkeimmät käsitteet

CPC (cost-per-click) Klikkauskohtainen hinta kertoo, kuinka paljon maksetaan siitä, että mainosta klikataan kerran.
CTR (click-through rate) Klikkausprosentti kertoo, kuinka monta kertaa mainosta on klikattu suhteessa sen saamiin näyttökertoihin.
Google Ads Mainosalusta, jossa voidaan tehdä maksullisia digimainoskampanjoita.
Konversio Kertoo kuinka moni sivustolla käyneistä henkilöistä toteuttaa toivotun toimenpiteen, kuten klikkaa puhelinnumeroa tai lisää tuotteen ostoskoriin.
Konversioprosentti Kertoo prosentuaalisesti, kuinka suuri osa mainosta klikanneista henkilöistä päätyy suorittamaan konversion.
Liidi Mahdollinen asiakas, joka osoittaa olevansa kiinnostunut yrityksen tuotteesta tai palvelusta ja antaa yhteystietonsa.
Näyttökerrat Kertovat kuinka monta kertaa mainos on näytetty esim. Googlen mainospaikoilla.
PPC-mainonta Pay-per-click eli digimainonnan muoto, jossa jokaisesta klikkauksesta maksetaan.
Meta Business Manager Mainosten hallintatyökalu, jonka avulla voidaan luoda ja analysoida Metan palveluissa julkaistuja mainoksia.

Pikayhteydenotto

Jätä yhteystietosi, soitamme sinulle ensi tilassa!

Soita Postia